Domingo 3 de junio de 2012 / Convocatorias

Cine Indíxena

3.er CICLU ASTURIANU
DE CINE Y DOCUMENTAL INDÍXENA
XUNU 2012

INTI RAYMI
Del 11 al 20 de Xunu en Candás, L’Entregu, Villaviciosa y Xixón

Inti Raymi:

Ye la fiesta del Sol, nes rexones andines, y coincide col soslticiu d’inviernu. Na cosmovisión ndina tola naturaleza ye
sagrada y tien VIDA.
Pa caltener la unidá y l’equilibriu necesítase practicar algunos principios, que tienen que ver con tol llabor cultural, como la reciprocidá, la solidaridá, la dualidá, los ritos y les ceremonies. La reciprocidá nun ye namás ente persones tamién ye ente persones y la naturaleza.

¿Por qué cine y documental?:

Les nacionalidaes y los pueblos indíxenes y orixinarios fueron a caltriar con ésitu na producción audiovisual, y mándense abondo d’esta ferramienta p’amosar los sos valores, la so cosmovisión, la so realidá… a la vez que defenden les reivindicaciones históriques de los Derechos de los Pueblos Indíxenes dende’l so puntu de vista.

SITIOS, FECHES, PROYECCIONES:

11 DE XUNU, CANDÁS
CASA CULTURA, a les 19.30 hores en collaboración cola Asociación Rosario Acuña

“EL NEGOCIO DEL ORO EN GUATEMALA” CRÓNICA DE UN CONFLICTO ANUNCIADO

Dende los Alcuerdos de Paz de 1996, el gobiernu de Guatemala afala la política de meter les tresnacionales estractives nos territorios indíxenes del país. Esta política viola los derechos d’estos pueblos que s’organicen pa defender la so tierra. Esti documental fala de la resistencia comunitaria contra les tresnacionales y la política neolliberal y céntrase nun casu específicu: la resistencia d’una parte de la población de San Miguel Ixtahuacán contra la compañía multinacional canadiense: Goldcorp Inc.

Una producción de Collectif Guatemala
Duración 54 min.

13 DE XUNU L’ENTREGU CSOA LA SEMIENTE, a les 20.00 h

“TUPAC AMAR

Reconstrucción de la rebelión emancipadora del caberu Inca
José Gabriel Túpac Amaru (1881), inspirada nos testimonios que se recoyeron nel xuiciu que se-y fexo nel Qosqo, nel conventu de los Xesuítes.
Los testigos que participaron na revolución a la vera l’Inca, van narrándo-y al Xuez Benito de la Mata Linares, los momentos más importantes de la
xesta.

Producciones Kuntur, 100

18 DE XUNU, VILLAVICIOSA
SALÓN D’ACTOS DEL CENTRU CULTURAL CAPISTRANO,
a les 20.00 hores

en collaboración col Colectivu Otra Villaviciosa ye Posible y la Asociación Cultural Medio Gueyu

Día de curtios:

Plurinacionalidá, Derechos Colectivos y Lleis, Propuestes pola CONAIE: 1- Biodiversidá, 2- El Derechu al Agua, 3- La Industria Estarctiva. ECUADOR.

Tres Capítulos que resumen los argumentos principales de les propuestes de llei feches poles nacionalidaes y los pueblos indíxenes a traviés de CONAIE n marcu de los derechos colectivos la plurinacionalidá.

Fundación Tukui Shimi, y CONAIE 2010, 16 min.

Los Pueblos Indígenas así pensamos (última versión 2012)- BOLIVIA

Describe la trayectoria, los llogros y el progresu del procesu que se lleva faciendo dende 1996 pola comunicación audiovisual de los pueblos indíxenes orixinarios y llabradores de Bolivia.

CEFREC-CAIB- 12 min.

20 DE XUNU, XIXÓN CC EL LLANO, a les 19.00 hores

“Destinos de Mujeres” - BOLIVIA

Cuatro histories, cuatro realidaes, cuatro muyeres indíxenes que nos faen ver nel día a día la discriminación que carecen por ser muyeres.

JACINTA.
Una muyer indíxena tsimane, que se ve obligada a dir a un hospital porque ta preñada y tien complicaciones.

ANA.
La historia de Ana y Eusebio, una pareya tacana que mirando d’ameyorar los ingresos pónense a trabayar como peones nuna facienda ganadera.

LUCIA.
Una muyer aymara que migró del altiplanu.

SELVA.
Una rapaza indíxena Tacana, mui moza que tien un neñu.

CAIB-CEFREC, 46 min.

Contra Viento y Marea, Mujeres Construyendo Dignidad y Soberania.

La llucha de les muyeres indíxenas orixinaries qu’entamó Bartolina Sisa y otres líderes destacaes hai sieglos sigue hasta güei cuando les muyeres de la tierra alto y baxo dende ámbitos organizativos estremaos xunto cola comunidad y la familia vancen construyendo dignidá y soberanía nun
contestu difícil pola discriminación triple que carecen.

CEFREC – CAIB, 17 min.